Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πόση σημασία έχει η πραγματικότητα;



Ήταν χειμώνας του 1987 όταν στην Εγνατία οδό, στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ της Πλατείας Συντριβανίου και της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων ξεκίνησαν έργα εκσκαφής για την κατασκευή μετρό με πρωτοβουλία του τότε Δημάρχου της πόλης Σωτήρη Κούβελα. Η κυκλοφορία στην Εγνατία, περιορίστηκε σε δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενώ ξηλώθηκε η νησίδα στο συγκεκριμένο τμήμα. Απέναντι από την είσοδο της Έκθεσης στην Πλατεία Συντριβανίου, τοποθετήθηκε μια τεράστια ταμπέλα σε αποχρώσεις γαλάζιου και μπλε που έγραφε:  «Δήμος Θεσσαλονίκης – Έργα κατασκευής Μετρό – χρηματοδότηση FM100». Ήταν η εποχή της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» όταν οι δήμαρχοι μεγάλων πόλεων της χώρας, που είχαν εκλεγεί με τη ΝΔ (μεταξύ των οποίων και ο Κούβελας), είχαν σηκώσει τη σημαία των δημοτικών ραδιοφωνικών σταθμών (λίγο αργότερα και των τηλεοπτικών) απέναντι στους κρατικούς, ελεγχόμενους από την κυβέρνηση τότε του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι, ως μοναδική άλλη επιλογή απέναντι στο κρατικό μονοπώλιο, «σάρωναν» στις ακροαματικότητες. Αφού το «έργο» προχώρησε καρκινοβατώντας για δύο χρόνια, τελικά σταμάτησε, όπως ήταν αναμενόμενο, μεταξύ άλλων και λόγω έλλειψης χρηματοδότησης κι άφησε στην πόλη, την ταλαιπωρία από τον περιορισμό στην κίνηση στην βασική οδική αρτηρία του κέντρου της, τα προβλήματα στατικότητας στην Πολυτεχνική Σχολή που βρίσκεται απέναντι, τα οποία προκλήθηκαν από τις εκσκαφές και την ονομασία του όλου εγχειρήματος ως «τρύπα του Κούβελα» που μέχρι σήμερα προσδιορίζει την περιοχή. Ο Σωτήρης  Κούβελας στις επόμενες βουλευτικές εκλογές εγκατέλειψε τη Δημαρχία, εκλέχτηκε βουλευτής Θεσσαλονίκης και τοποθετήθηκε  υπουργός ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ στην κυβέρνηση Τζ. Τζαννετάκη το 1989.
Η πραγματικότητα έλεγε ότι χωρίς σχεδιασμό, χωρίς συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία και την κυβέρνηση και κυρίως χωρίς εξασφαλισμένη σοβαρή χρηματοδότηση ένα έργο τέτοιου μεγέθους δεν είναι δυνατό να εκτελεστεί.
Η πραγματικότητα επίσης έλεγε ότι όταν για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους ουσιαστικά «καταδικάζεις» το κέντρο της πόλης σου για ένα έργο που όχι μόνο ως πολιτικός μηχανικός αλλά κυρίως ως δήμαρχος, γνωρίζεις, ή οφείλεις να γνωρίζεις, ότι δεν πρόκειται να τελειώσει ποτέ, δεν αμοίβεσαι με τη θέση Υπουργού Δημοσίων Έργων αμέσως μετά.
Δυστυχώς στην περίπτωση αυτή εφαρμόστηκε για μια φορά ακόμη το ρητό «όταν η πραγματικότητα δεν είναι αυτή που θέλουμε εμείς τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα».
Τριάντα ένα έτη μετά η πραγματικότητα λέει ότι όταν εγκαινιάζεις ένα έργο εγκαινιάζεις πρωτίστως τη λειτουργία αυτού. Παρά ταύτα στην πολύπαθη Θεσσαλονίκη εγκαινιάστηκε, από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, προ ημερών, η πρώτη γραμμή του Μετρό, που όμως θα λειτουργήσει (καλώς εχόντων των πραγμάτων) το 2020!
Τελικά η πραγματικότητα των κυβερνώντων μας σε τοπικό αλλά και πανελλαδικό επίπεδο απέχει από την κοινή πραγματικότητα όλων των υπολοίπων και τελικά από την κοινή λογική….. η μήπως όχι;
                                                                                    Ο σχολιαστής της Πέμπτης 3-1-2019










Σχόλια